Onsdags

I onsdags var jag iväg och tävlade. Prinsen var hur duktig som helst!
Hoppade en LC och en LB.
 
I LC:n var vi dubbelnolla och vann!
Han var hur fin som helst! Alla avstånd satt, på ett hinder kom vi lite nära men inga fler. Lyssnade både fram och bakåt, han stutsade inget, hur fin som helst! Han hoppar skitfint nu och har fått en så rund och fin galopp. Vi fick tyvärr lite korsgalopp och fel galopp här och där så det måste vi jobba på. Annars så nöjd över rundan!
 
I LB:n fick vi 12 fel. 2 ner och sen la jag en volt. 
Han blev lite trött och jag var trög och satte på sporrar och ibland blir han bara stressad och för pigg och fokuserar på allt utom att hoppa och börjar stutsa osv så dumt gjort av mig. Han hoppade super fint men var lite stressad som sagt.
Han rev 3:an och 4:an och blev sedan jätte stark så gjorde halt och la en volt och kom sedan på 5:an. Resten hoppade han felfritt. 
 
Det är hans andra LB och vill att han får så bra upplevelse av det som möjligt, han är ju trots allt bara 7 år och blev inriden när han precis fyllt 6 år. 
 
Till nästa gång vet jag att jag inte ska ha sporrar i alla fall :)
 
Kommer lite bilder i ett annat inlägg. Så länge får ni ett smak prov på outfiten!
/Henrietta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback