Tollen och Prinsen 9/7-12

Tollen fick vila idag! Tyckte han skulle få ta det lite lugnt nu efter 4 otroligt bra tävlingar! Detta blir troligen sista vilodagen sen får han komma igång. Prinsen red jag dressyr och kände lite på små hinder. I början var han jätte jobbig, såklart mitt fel med men han är ganska lat även fast han är pigg. Gjorde mycket övergångar och han gick sedan super i traven. När jag började galoppera var han lika jobbig igen så sket i att jobba han och testa hur han var mot hindret. Han drog som satan, gjorde då MASSA övergångar och han hoppade sedan klockrent! Fina språng och väntade! Så är super nöjd! Red han ju på vanligt bett idag och är super nöjd hur han gick på det :) Har det alltid när jag rider ut och när jag rider dressyr men inte när jag hoppar. Känner att jag måste verkligen hoppträna snart! Har inte hopptränat sen 13 juni och jag börjar tappa min hoppsits, konstigt men tråkigt för den jag har nu är för gräslig! /Henrietta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback